Saturday, November 27, 2010

Kelahiran

pix ni amik masa kami kad dlm bilik bersalin yg x tau lah bila nak melahirkan

masa masuk tu kami duk bilik ujung sekali bilik no12

masa masuk tu leh dengar 1 per 1 bilik suara baby lahir

dari kul 12tgh hari sampai kul 10mlm baby lahir

cuma bilik kitorg je yg ayra xnak kuar heeee

so jdnya mlm tu kena lah pindah bilik lain tuk bermalam


ni lah muka mama ayra waktu menunggu ayra kuar heheee tenang je xmcm org nak bersalin

tp masa tgh mlm tu syg aku ni ada lah kata sakit perut masa tu hati ni rasa nak cry

sbb terpaksa melihat isteri aku tercinta ni menanggung kesakit

masa tu gak lah aku panggil missi tu gok syg aku dgn pantasnya dia wak kami ke bilik bersalin

lg sekali kami masuk tp kali ni bilik no 4 dah makin kurang gak lah org

tp pekara yg sama gak jd leih kurang 3 ke 4 jam baby xkuar gak bidan kata lom lg

yg nak jd ceritanya masa g tau sakit ada troly bila lik kami yg xsaba lik bilik jln kaki je heehee








ni lah aktiviti kalo dpt isteri IT pc je yg dia cari

yg wat org lain pelik pergerakan baby kuat tp isteri aku ni releks je
mcm xada apa2 berlaku, tp alhamdulliah syukur pada ALLAH sbb

xberi apa kesakita pada isteri ku sepanjang dia mengandung kan ayra


time ni dr baru lepas g tau yg syg aku kene bedah

pada mulanya dr. kata leh tunggu lg seminggu kalo nak tunggu

dgn sifat gelojoh mama & papa ayra amik je keputusan bedah

lagi pun xberani amik risiko n aku xsanggup nak lihat syg aku menahan sakit,

jeka perlu aku nak sakit tu pindah kan kad aku biar syg aku melahirkan je

kalo lekai nak mengandung apa lah org kata



masa ni baru lepas pasang tiub em aku lagi sekali cry dlm hati aku

gok isteri aku ter paksa menahan sakit lg

tp dgn doa dan kekautan hati aku cuba tuk wat syg aku melihat aku dgn penuh kekuatan

supaya beliau kuat utk menhadapi cubaan ni selain aku memberikan dia gelak ketawa



bila saat isteri aku ditolak tu masuk kedalam bilik pembedahan masa ni hati aku

menagis , takut, selaru dan bermcm lg

tp disebalik tu aku kene pk kan sayang aku sbb dia perlukan kekuatan tuk memalui saat mcm2

pekara leh terjadi sekiranya dr. atau pembantunya tersilap

kanapa yg wat aku rasa begini sbb aku xdpt masuk kedlm bilik bedah

masa bidan tu suruh sayang aku salam gan aku sebelum masuk ke dlm bilik, aku xdpt menahan

lg hati ni basah dgn tangisan tp luaran kene lah bagi semangat pada isteri tercinta

walaupun apa belaku kau sentiasa menyanginya seumur hidup aku

yg wat aku xdpt nak tahan air mata mengalir bila kata2nya

' b minta maaf dr hujung rambut hingga hujung kaki ' bagi aku sayang aku

tak ada salah apa pun pada aku, kalo ada pun

aku dah lama maafkanya


sayang doa2 ayg semuanya, biar lah syg sentiasa ditempatkan di kalangan org yg tertinggi di

syurga sana, usah risau ayg sentiasa doakan


lebih kurang 1 1/2 jam aku menunggu di luar bersama keluaga mertua ku dan keluarga aku

baru kedengaran suara PUTRI AYRA NABILA bersuara, sayu hati ni bila

melihat anak yg dicintai lahir kedunia











wajah PUTRI AYRA NABILA baru 1/2 jam di dunia papa dan mama



dalam gembira masih lg ada kebimbangan dihati kerana isteri ter sayang masih lg ada didlm

bilik pembedahan, bermcm main difikiran aku

tepat 3 jam berlalu pembantu dr. memangil sesiapa suami kepada syarifah zuriani

sewaktu itu hati ni tersentak bila mendengarnya beliau meminta aku tuk masuk

tanpa apa di beri tahu

bila aku lihat isteri aku terdampar dikatil dgn mata memandang aku
hati cukup menagis meliaht isteri yg aku amat sayangi & cinta selamat
ALLAH saja yg tahu hati ini hanya memikirkan isteri ku sahaja
segala tangisan aku berikan kekuatan pada isteri ku saja utk sembuh
dan apa yg aku sangat suka bila aku dapat menguruskan isteri yg aku sayangi ni tuk
menggurus kan dirinya aku dapat mangambilkan apa sahaja yg dia nak,
aku dapat mandikanya ketika sakit.
pada rakan ku jika ada syg pada seseorg ni lah masa tuk kita melakukanya dgn
pebuh rasa cinta dan syg

pada isteri ku sayang
ayang akan sentisa jaga syg dan ayra tuk selama-lamanya selagi ayang masih mmpu
ayg akan sentiasa mandikan syg dan ayra walalupun ketiaka sihat ni (oppppssss 18pl)
apa pun syg LOVE U SO MH kisskisskiss hughughug
pada yg belum berkahwin minta maaf yeh aku memang ni gan isteri aku
alamaklum lah sayang bini
ok pissss yooooo


No comments:

Post a Comment